Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання вимог ДСА України відповідно до листа №15-27483/18 від 26.12.2018 року щодо проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України „Про судоустрій і статус суддів” та на виконання плану роботи суду проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Бердичівському міськрайонному суді, вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності формування статистичних звітів в автоматизованій системі Д-3, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління державної судової адміністрації України в Житомирській області.
Діловодство в суді ведеться відповідно до вимог „Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України” із змінами та доповненнями, яка затверджена наказом ДСА України від 20.08.19 року за № 814, «Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду...»,затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 15.12.2011 року №168 зі змінами, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування,на підприємствах, в установах і організаціях, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 червня 2015 року за № 736/28181, Переліку судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання, затвердженого наказом ДСА України від 07 грудня 2017 року № 1087 та відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого Рішенням Ради суддів України № 30 від 26.11.2010 року у редакції рішення Ради суддів України від 02.04.15 № 25 та у редакції рішення від 02 березня 2018 року № 17, Положення про порядок функціонування окремих підсистем ЄСІТС, затвердженого Рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021, Інструкції щодо роботи з технічними засобами фіксування судового засідання, затвердженої наказом ДСА України № 156 від 06 червня 2022р.
З метою належного функціонування автоматизованої системи документообігу суду Д-3 наказами голови суду та керівника апарату № 62-К, 65-К, 66-К від 13.05.25 року, № 97-К, 98-К від 08.07.25 було визначено права доступу користувачів до цієї системи.
Відповідно до Закону України “Про судоустрій і статус суддів” розроблено та затверджено Положення про архів Бердичівського міськрайонного суду, Положення про експертну комісію суду, Положення про апарат Бердичівського міськрайонного суду, Положення про канцелярію суду, Положення про службу судових розпорядників, Положення про дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ в суді, Положення з порядку побудови та впровадження комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи в суді, Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції.
З метою контролю за виконанням Постанови КМУ від 25.05.06 № 740 в частині направлення копій судових рішень судом до ЄДРСР та на виконання листа начальника ТУ ДСА України в Житомирській області від 12.02.13 наказом голови суду № 55-К від 23.02.24 призначено відповідальну особу за підрахування кількості процесуальних рішень, постановлених судом, які підлягають внесенню до ЄДРСР та кількості процесуальних документів скерованих судом до ЄДРСР, відповідно до Переліку шляхом звірки із показниками обліково-статистичних карток в системі автоматизованого документообігу.
З метою забезпечення правильності ведення обліку операцій щодо сплати та повернення судового збору наказом голови суду призначено відповідальну особу за внесення відомостей про облік судового збору до системи Д-3 та подання щоквартального звіту (форма 10) про надходження судового збору до ТУ ДСА України в Житомирській області.
Заповнення форм статистичної звітності, статистичних карток на осіб регламентуються відповідними Інструкціями та рекомендаціями ДСА України щодо заповнення відповідних статистичних форм звітності, Положенням про автоматизовану систему документообігу в суді, а також Переліком судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання.
Наказом голови суду № 51-К від 23.02.24з метою вдосконалення організації роботи суду та ведення діловодства по зверненнях громадян призначено відповідальну особу, яка веде їх облік та контролює надання відповідей на ці звернення. В першому півріччі 2025 року до суду надійшло 47 звернень громадян, які були розглянуті.
З метою належної організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Бердичівського міськрайонного суду та відповідно до ст.16 Закону України “Про доступ до публічної інформації” розроблено та затверджено наказом голови суду Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в Бердичівському міськрайонному суді.
Відповідно до статті 21 Закону України „Про доступ до публічної інформації” розроблено та затверджено Інструкцію про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, які надаються запитувачам інформації в Бердичівському міськрайонному суді. В І півріччі 2025 року до суду надійшов 21 запит на отримання публічної інформації. Середній строк надання відповіді по запитах становить 5 днів.
Наказом голови суду № 59-К від 26.02.24 призначено відповідальних осіб за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запитів на публічну інформацію та надання консультацій під час їх оформлення.
Наказом голови суду № 50-К від 23.03.24 призначено відповідальну особу за здійснення систематизації нормативно-правових актів законодавства та облік бібліотечного фонду.
Наказами керівника апарату від 06.02.23 року № 22-к, 23-к визначено відповідальну особу за прийом та відправку електронної пошти та обробку статистичних карток в комп’ютерній програмі „Статкартка”.
Наказом керівника апарату суду від 25.07.2022 № 15-З,16-з,17-з,18-з,19-з затверджені посадові інструкції державних службовців суду, які розроблені у відповідності до Порядку розроблення посадових інструкцій державних службових категорій "Б" та "В", затвердженого наказом Національного агенства України з питань державної служби від 11.09.2019 № 172-19. Всі працівники з посадовими інструкціями ознайомлені, про що свідчать їх підписи, та керуються ними в роботі.
Для впорядкування роботи суду щодо відбору для тимчасового зберігання в архіві судових справ та інших документів розроблено номенклатуру справ, яка відповідає „Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України”, яка затверджена наказом ДСА України від 20.08.19 року за № 814.
Номенклатура справ на 2025 рік була схвалена експертною комісією суду протоколом від 15.11.2024 року № 2 та затверджена наказом голови суду.
Для проведення попередньої експертизи наукової та практичної цінності документів діяльності суду, для постійного зберігання у відповідних державних установах та для їх знищення наказом голови суду № 39-К від 22.02.24 року створено постійно діючу експертну комісію.
Рішенням зборів суддів Бердичівського міськрайонного суду № 25 від 11.12.18 затверджено комунікаційну стратегію суду.
На виконання статті 47 Закону України „Про державну службу” від 10 грудня 2015 року розроблені та затверджені загальними зборами державних службовців 04 липня 2016 року Правила внутрішнього службового розпорядку Бердичівського міськрайонного суду, з якими всі державні службовці ознайомлені під розписку.
Наказом голови суду №40-К від 22.02.24 утворено комісію з питань роботи зі службовою інформацією Бердичівського міськрайонного суду та наказом №41-К від 22.02.24 комісію з питань роботи з інформацією з грифом ДСК, "Літера М" й призначено відповідальних осіб по обробці документів, що містять відповідну службову інформацію.
Бердичівським міськрайонним судом приділялась особлива увага організації роботи канцелярії суду, веденню діловодства та організації контролю за виконанням документів, складанню і оформленню службових документів, веденню первинного обліку, стану обліково-статистичної та кодифікаційної роботи суду, організації роботи архіву суду.
Наказом керівника апарату Бердичівського міськрайонного суду№ 49-К від 23.02.24 призначено секретаря суду відповідальним за приймання, облік і зберігання речових доказів у кримінальних, цивільних і справах про адміністративні правопорушення. Приймання,облік, зберігання речових доказів проводиться відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України № 814 від 20 серпня 2019 року, Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства та суду, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, ДСА України від 27 серпня 2010 року, до чинного законодавства.
Робота суду планується по півріччям. Всі заплановані заходи на І півріччя 2025 року виконані.
Відповідно до плану роботи суду в І півріччі 2025 року проведено 4 перевірки щодо організації роботи суду: перевірялася робота суду щодо ведення загального діловодства за 2024 рік, перевірялася робота канцелярії суду по зверненню до виконання судових рішень по кримінальних провадженнях за 2024 рік, перевірялася робота суду в частині надсилання учасникам судового процесу електронних повідомлень за період роботи з 01.01.24 по 31.12.24, звернення до виконання судових рішень по справах про адміністративні правопорушенняза 2024 рік.
За результатами перевірок складено відповідні акти, які були обговорені на виробничих нарадах і були вжиті заходи для усунення недоліків, що були виявлені при перевірках.
В І півріччі 2025 року складено 9 аналізів та узагальнень роботи суду. Проаналізовано: стан здійснення правосуддя судом за 2024 рік, стан обліково-статистичної роботи суду за 2024 рік, причини скасування та зміни судових рішень по цивільним справам за 2-е півріччя 2024 року, стан роботи суду щодо розгляду звернень громадян за 1 квартал та за І півріччя 2025 року.
Узагальнено: строки призначення та розгляду справ, по яких підсудні перебувають під вартою за 2024 рік, практику розгляду кримінальних справ щодо неповнолітніх за 2024 рік, судову практику розгляду справ про адміністративні правопорушення щодо неповнолітніх за 2024 рік, судову практику щодо повернення справ про адміністративні правопорушення для належного оформлення за 2024 рік, судову практику розгляду подань слідчими суддями за 2024 рік та причини їх повернення.
Проводилися виробничі наради працівників суду з аналізом роботи.
Щоквартально відповідно до листа ТУ ДСА направлялися звіти форми 1-мзс - узагальнюючі дані про розгляд справ всіх категорій, по формі 10 про справляння судового збору в суді. Щоквартально направлялася інформація до ТУ ДСА України в Житомирській області щодо кількості процесуальних рішень направлених судом до ЄДРСР.
Щоквартально відповідальною особою проводилася обробка карток на підсудних та направлялася інформація про кількість сформованих карток до ТУ ДСА України в Житомирській області.
Систематично оновлюється інформація на веб-сайті суду.
Постійно тримаються на контролі роз’яснення та пропозиції ТУ ДСА України в Житомирській області щодо належного та правильного оформлення складання статистичних звітів по кожній формі.
Працівники апарату суду протягом року приймали участь в підвищенні кваліфікації шляхом самоосвіти та в режимі онлайн.
Складання звітів в І півріччі 2025 року в суді здійснювалося відповідно до листів ДСА України та ТУ ДСА України в Житомирській області від 25.12.2024 за № 06-2740/24-Вих "Щодо подання звітів про стан здійснення правосуддя за 2024 рік", від 30.05.2024 та методичних рекомендацій ДСА України про подання і формування річних форм звітності.
У суді за дотриманням вимог щодо подання і заповнення форм звітності та методичних рекомендацій щодо складання звітів відповідають працівники апарату суду, які призначені наказом керівника апарату суду № 3-К від 02.01.25.
Працівники суду, які займаються первинним обліком і складанням статистичних звітів, мають відповідну освіту та практичний досвід роботи в суді.
Формування статистичних звітів про роботу суду за формами № 1-а,1-к, 1-п,1-ц, 6,7,8,10,1-мзс,1-лт,1-ЄЗҐ, 1-ПК за 2024 рік здійснювалося працівниками апарату суду в автоматичному режимі за допомогою програми КП “Д-З“ (з проведенням ПРК) відповідно до останніх оновлень та направлялися в електронному вигляді до ТУ ДСА України в Житомирській області згідно встановлених термінів.
З урахуванням вищевикладеного та для належної організації обліково-статистичної роботи, належного оформлення та складання документів та звітів необхідно:
керівнику апарату суду систематично проводити перевірки організації роботи канцелярії суду, архіву, секретарів судових засідань;
постійно контролювати обліково-статистичну роботу в суді відповідно до Інструкції з діловодства;
регулярно проводити навчання з працівниками апарату суду, які займаються питаннями судової статистики та заповненням форм статистичної звітності;
систематично проводити аналізи стану обліково-статистичної роботи та даних судової статистики;
старшому секретарю суду, помічникам суддів та працівникам, які займаються обліково-статистичною роботою, приділяти значну увагу вивченню положень процесуального законодавства, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів; звернути належну увагу на правильність реєстрації судових справ та матеріалів, заповненню обліково-статистичних карток АСДС ”Д-З”, своєчасного направлення судових рішень до Єдиного реєстру судових рішень, що також впливає на достовірність формування звітів в цій системі.
Пропоную даний аналіз обговорити на виробничій нараді з працівниками апарату суду.
Керівник апарату Бердичівського
міськрайонного суду Любов ПАСІЧНИК
17.07.2025 р.

