flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ БЕРДИЧІВСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ на 2026-2030 роки

                                                                                                                                                                                    ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                                                                                    Рішенням зборів суддів

                                                                                                                                                                                    Бердичівського міськрайонного суду № 6

                                                                                                                                                                                    від 15.10. 2025 р.

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

БЕРДИЧІВСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 2026-2030 роки

  1. Вступ

У сучасному демократичному суспільстві відкритість і прозорість судової влади є основою довіри громадян до правосуддя. Одним із ключових інструментів формування такої довіри є ефективна, послідовна та відповідальна комунікація суду з громадськістю, медіа, органами влади та іншими зацікавленими сторонами. Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області визнає важливість налагодження постійного, професійного й доступного діалогу із суспільством. Комунікаційна діяльність суду спрямована на зміцнення авторитету судової влади, підвищення правової культури населення, пояснення рішень суду та забезпечення відкритості його роботи. Ця Комунікаційна стратегія розроблена з урахуванням положень Комунікаційної стратегії Вищої ради правосуддя на 2025–2029роки. Вона відповідає принципам незалежності суду, поваги до прав людини, об’єктивності, неупередженості та професійної етики. Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданням суду, та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики,  Мадридських принципах  щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій галузі.

Метою стратегії є створення системного підходу до внутрішньої та зовнішньої комунікації суду, підвищення ефективності взаємодії з різними аудиторіями та формування позитивного сприйняття діяльності суду на місцевому рівні. Бердичівський міськрайонний суд як активний учасник судової реформи прагне до відкритості, готовий до спілкування та формує сучасну модель комунікації, яка відповідає викликам часу та очікуванням суспільства.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області має позитивний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки використанню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенню інформації про діяльність  суду до широкого кола громадськості через вебсторінку Бердичівського міськрайонного суду, розміщену на сайті вебпорталу «Судова влада України», сторінку суду у соцмережі «Фейсбук» та ЗМІ.

У приміщенні Бердичівського міськрайонного суду розміщені інформаційні стенди із зразками процесуальних документів, розрахунковими рахунками для сплати судового збору та його ставками, контактними адресами та телефонами судів вищої ланки. Відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком розгляду справ, зразками заяв та документів, правилами пропуску громадян до приміщення суду, а також правилами поведінки в судових засіданнях для представників ЗМІ та громадських організацій.

Створення комфортних умов для відвідувачів суду, полегшення доступу до судових послуг та безпека є пріоритетними напрямами роботи суду. Охорону громадського порядку у Бердичівському міськрайонному суді здійснюють співробітники Теруправління Служби судової охорони в Житомирській області.

Суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Це сприяє формуванню згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращенню надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Так, прийом громадян здійснюється щоденно без перерви. Протягом усього робочого дня сторони судового процесу мають змогу отримати копії судових рішень, ознайомитись із матеріалами судових справ, отримати виконавчі листи тощо.

Для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення до приміщення суду його вхід обладнано стаціонарним пандусом та кнопкою виклику. В умовах воєнного стану відвідувачі  суду можуть скористатися електронним форматом доступу до судочинства, можливістю участі у розгляді судових справ за допомогою відеоконференцзв'язку та утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають їхньої обов'язкової присутності, подавши відповідне клопотання в електронній формі.

Безперебійне функціонування офіційної вебсторінки суду дає громадянам доступ до основної інформації про діяльність суду (новини суду, засоби зв’язку, графік прийому керівництва, форма для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації; оголошення про виклик особи, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якої невідоме; зразки документів тощо).

Суд демонструє відкритість своєї роботи, веде комунікаційну діяльність у двох напрямах:

- внутрішній: робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його  інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

- зовнішній: інформування громадськості про роботу суду, правопросвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ.

Суд систематично висвітлює на вебсайті та на сторінці у соцмережі «Фейсбук»  питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо; сприяє ознайомленню громадськості з рішеннями у справах, які викликають резонанс у суспільства.

Сформовано сталі й надійні зв’язки з місцевими ЗМІ: телеканалом «ВІК»,  інтернет-виданнями  «РІО-Бердичів», «Бердичів-Біз». Окремі матеріали про рішення суду публікуються в регіональних інтернет-виданнях «Житомир-інфо», «Субота», «Житомир-онлайн», «Журнал Житомира»,  «Суспільне Житомир», в  юридичному виданні  «Судово-юридична газета», на сайті Судової влади України.

Суд проводить інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з професійними аудиторіями, школярами, студентством. За потреби організовуються  зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.

Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням  результатів опитування думки громадян, яке востаннє проводилось у лютому 2025 року, серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні установи.

 

  1.  
  2. Цілі та принципи комунікаційної діяльності

 

Головні цілі

-Підвищення авторитету та довіри до суду серед громадян, юристів та журналістів.

- Зільшення в медіа обсягу інформації, спрямованої на зміну сприйняття судової системи у позитивний бік, утвердження репутації та підвищення авторитету суду.

- Забезпечення прозорості та зрозумілості процесів судочинства.

- Формування активного зворотного зв’язку із суспільством і медіа.

- Підвищення правової освіти населення регіону через доступний просвітницький контент у простій формі для покращення правової обізнаності та розуміння ролі суду.

- Висвітлення реальних умов роботи суду для зміни сприйняття його суспільством.

- Ефективна протидія дезінформації, фейкам щодо діяльності суду через моніторинг інфополя та оперативне реагування.

 

Ключові принципи комунікаційної діяльності

-Прозорість і публічність.

-Відкритість.

-Повнота і точність.

-Достовірність і об’єктивність.

-Оперативність і своєчасність.

-Доступність.

-Відповідальність.

-Правдивість і реалістичність.

-Адресність.

 

  1. Цільові аудиторії

 

Внутрішні групи:

- Судді.

- Працівники апарату суду.

- Суддя-спікер, прессекретар суду.

 

Зовнішні групи:

- Громадяни регіону, які часто звертаються до суду (мають статус учасника АТО і ООС, діти війни, ліквідатори аварії на ЧАЕС тощо).

- Учасники справ.

- Місцеві та регіональні ЗМІ.

- Громадські, правозахисні організації та юридичні кола.

- Здобувачі середньої освіти, молодь, абітурієнти, студенти-юристи.

- Посадові особи місцевої виконавчої влади.

 

 

  1. Канали комунікації

 

- Офіційний вебсайт суду на вебпотралі «Судова влада України».

- Сторінка Facebook: регулярні пости про діяльність суду, просвітницькі рубрики.

- Інформаційні стенди у приміщенні суду.

- Медіавзаємодія (пресрелізи, брифінги, тематичні зустрічі зі ЗМІ та громадськістю).

- Листування.

 

  1. Основні напрями діяльності

 

Інформаційнавідкритість та прозорість

-Своєчасне та повне інформування громадян про діяльність суду, графік роботи, розгляд справ, зміни в законодавстві.

-Регулярне оновлення новин на офіційному вебсайті та у соцмережах.

-Публікація роз’яснень щодо прав та обов’язків учасників судових процесів.

-Розміщення актуальної інформації на інформаційних стендах.

 

Розвиток онлайн-комунікацій

-Активне ведення сторінки у Facebook

-Використання інфографіки, відео- та візуальних матеріалів для пояснення складних тем.

- Онлайн-трансляції або відеозаписи важливих заходів суду.

 

Прямий діалог із громадськістю

- Організація днів відкритих дверей, екскурсій для школярів та студентів.

- Проведення тематичних заходів до Дня прав людини, Дня юриста, Дня суду, Європейського дня правосуддя.

-Відповіді на запитання громадян у коментарях та через офіційні канали зв’язку.

 

Правопросвітницька діяльність суду

-Підготовка та поширення матеріалів з правової грамотності.

-Участь суддів і працівників апарату у правових уроках, семінарах, дискусіях.

-Співпраця з місцевими ЗМІ для створення просвітницьких сюжетів і публікацій.

-Створення та наповнення відеорубрик та Facebook-проєктів просвітницького характеру.

 

Активна медіавзаємодія

- Оперативне надання журналістам інформації про важливі події, факти, заходи, рішення суду.

- Регулярне надсилання пресрелізів до редакцій ЗМІ.

-Проведенняпресбрифінгів,надання коментарів з актуальних тем.

-Роз’ясненняскладнихрішень у доступній для широкоїаудиторіїформі.

 

Підвищення довіри до суду

-Відкритість судових засідань (у межах закону).

-Демонстрація принципів незалежності, неупередженості та чесності в роботі.

 

Превенція дезінформації та комунікаційна готовність

 

 

  1. Внутрішні комунікації

 

 

  1. Кризові комунікації:

 

  1. Відповідальність і координація

 

-  Голова суду  здійснює стратегічний контроль та затвердження ключових повідомлень).

   - Прессекретар - основний контакт для ЗМІ, відповідає за контент. 

   - Судова адміністрація забезпечує техпідтримку сайту, навчання персоналу.

 

  1. 10. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності суду

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судової системи загалом та Бердичівського міськрайонного суду зокрема, підвищення авторитету судової влади шляхом покращення правової обізнаності населення про порядок захисту їх прав та інтересів у судах. Громадяни мають сприймати суди як установи, покликані захищати їхні права.

 

Також результатом реалізації  Комунікаційної стратегії передбачається:

- Позитивне сприйняття судових рішень.

- Покращення оцінки роботи суду.

- Підвищення довіри до суду і системи судочинства.

 

На рівні комунікаційних завдань можуть використовуватись такі показники:

 

 

Орієнтовний план комунікаційнихзаходівБердичівськогоміськрайонного суду на рік (внутрішня і зовнішнякомунікація)

№ з/п

Назва заходу

Цільовааудиторія, на яку направлений захід

Очікуваний результат

Орієнтована дата проведення

Примітка

Внутрішнякомунікація

1.

Підтримання функціонуваннясистеми оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питаньдіяльності суду та судової системи загалом

Судді та працівники апарату суду

Ефективна комунікаційна взаємодія, вироблення спільнихпозицій з питань діяльності суду

Постійно

 

2.

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

 

 

Судді та працівники апарату суду

Вдосконалення навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

Постійно

 

Зовнішня комунікація

1.

Наповнення інтернет- сторінки суду на офіційному вебпорталі „Судова влада України” та офіційної сторінки суду у соціальній мережі «Фейсбук»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільовігрупи, стосовно яких здійснюється просвітницька робота; представники органів державної влади і місцевого самоврядування,  всі бажаючі

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

 

2.

Оновлення інформаційнихистендів у приміщенні суду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, стосовно яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання відвідувачами суду довідкової інформації про діяльність суду

Протягом року за потреби

 

3.

Моніторинг ЗМІ на наявність матеріалів, які стосуються діяльності суду, за необхідності, організація оперативного реагування на них

Цільові аудиторії (за результатами моніторингу)

Оперативне реагування покращує сприйняття громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду

Постійно

 

4.

Організація виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільовігрупи

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

Відповідно до звернень представників ЗМІ

 

5.

Проведення екскурсій приміщенням суду з відвідуванням судовихзасідань

Здобувачіс ередньої та вищої освіти

Підвищення правової обізнаності та правової культури учнівської молоді, формування поваги до права, принципів праведливості та верховенства закону, зміцнення довіри до судовоївлади, налагодження ефективної комунікації між судом та громадськістю, популяризація професїї юриста

У періоднавчального року

 

6.

Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді

Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду,  підвищення довіри громадян до судочинства

Постійно

 

7.

Анонімне опитування громадян 

Учасники судовихпроцесів, відвідувачі суду

Забезпечення зворотного зв’язку з цільовими аудиторіями, вивчення громадської думки щодо діяльності суду

Раз на рік

 

8.

Анонімне анкетування суддів та працівників апарату суду

Працівники суду

Вивчення думки щододіяльності суду та атмосфери в колективі

Раз на рік